Tájékoztatás fogyasztói jogok érvényesítéséről

  1. Vállalkozás adatai:

    Neve: Bakonyerdő Erdészeti és Faipari Zártkörűen működő Részvénytársaság

    Székhelye: 8500 Pápa, Jókai u. 46.

  2. Fogalmak:

    1. Panasz: a fogyasztó vállalkozással szemben előterjesztett, a vállalkozásnak, vagy a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével,
    2. Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is,  
  3. Panaszkezelés:

    1. Panasz benyújtásának módja:
      1. A fogyasztó a panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
      2. A gyorsabb ügyintézés érdekében, amennyiben a fogyasztó megítélése szerint a kifogásolt eljárás, a kifogás a helyszínen megoldható vagy egyszerűen orvosolható, esetleg információhiányon vagy félreértésen alapul, a fogyasztó panaszát:

        szóban telefonon vagy személyesen az érintett szervezeti egységnél célszerű benyújtania.

        A Társaságunk szervezeti egységeinek és munkatársainak elérhetőségéről www.bakonyerdo.hu honlapon találhat információt.

         

        https://www.bakonyerdo.hu/magunkrol/szervezeti-elerhetosegek

        szálláshelyek kapcsolattartói

        https://www.bakonyerdo.hu/szallashelyek

        erdei iskolák kapcsolattartói

        https://www.bakonyerdo.hu/okoturisztika/erdei-iskolak

        Festetics Imre élményközpont kapcsolattartói

        https://fiek.hu/

      3. Fogyasztó panaszát írásban
      4. Írásbeli panasz minimális követelményéhez tartozik, hogy egyértelműen kiderüljön belőle a panaszos személye, a panaszos elérhetősége, a panaszos kapcsolata a Társasággal, a panasz konkrét tárgya, illetve a panaszos aláírása. Az írásbeli panasz képviselő vagy meghatalmazott útján való benyújtása esetén, a panasz kérelmen a meghatalmazottként eljáró természetes személy nevét is fel kell tüntetni, továbbá a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazott aláírásával ellátott teljes bizonyító erejű okiratba foglalt eredeti meghatalmazást.
      5. Társaságunk ügyfélszolgálatot nem működtet, telefonos kommunikációt hangfelvétellel nem rögzíti.
    2. Kivizsgálás eljárásrendje:
      1. A panaszokat a Szolgáltató a jogszabályban, illetve panaszkezelésére belső szabályzatban foglaltak szerint kivizsgálja és megválaszolja.
        Belső szabályzat elérhetősége: https://www.bakonyerdo.hu/sites/default/files/magunkrol/kozzetetel/panaszkezelesi_szabalyzat.pdf
        1. Szóbeli panasz kivizsgálása:

          A szóbeli panaszt a Társaság haladéktalanul megvizsgálja és szükség szerint azonnal orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Társaság a szóbeli panaszt a Panaszbejelentő nyomtatványon dokumentálja, és annak egy másolati példányát- személyesen közölt szóbeli panasz esetén -a fogyasztónak átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott válasszal együtt a fogyasztónak megküldi.

          Egyebekben az írásbeli panasz kivizsgálására vonatkozó eljárásrend az irányadó.

        2. Írásbeli panasz kivizsgálása:

          Az írásbeli panaszt a vállalkozás – eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában - a beérkezést követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Elutasítás esetén a vállalkozás döntését indokolni köteles.

    3. Vizsgálat mellőzése:

      A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti.

    4. Adatkezelési tájékoztató

      Elérhetősége: https://www.bakonyerdo.hu/magunkrol/adatvedelmi-nyilatkozat

  4. Fogyasztói jogvita:
    1. Békéltető testülethez fordulás lehetősége
      1. Fogyasztó panaszával jogosult békéltető testülethez fordulni.
      2. Békéltető testület illetékessége:
        1.  Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
        2. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
        3. A fogyasztó erre irányuló kérelme alapján a) illetve b) alpontban megjelölt illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület az illetékes.  
        4. Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre illetékes testület, valamennyi kérelmezőre nézve illetékes.
        5. A békéltető testület az illetékességi területén található megyei jogú városokban a fogyasztó erre irányuló kérelme esetén szükség szerint heti egy alkalommal személyes meghallgatást biztosít a fogyasztó részére.
        6. Békéltető testületek illetékességi területe és elérhetősége: https://www.bakonyerdo.hu/sites/default/files/cikktartalmak/fogyasztoi_jogok_bekelteto_testuletek.pdf
      3. A testületek és eljárásaikról, működésükről további információ https://bekeltetes.hu/ oldalon található.
    2. Online vitarendezési platform

      Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot.

      A Rendelet szerint az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére irányuló kommunikációt ezen a platformon keresztül kell a fogyasztóknak biztosítani.

      Platform elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr

Mi a véleménye az erdőről,
erdőgazdálkodásról?

Részletek itt

Felelősségteljes erdőgazdálkodás

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre! Értesítjük aktuális akcióinkról, eseményeinkről ...