

A „Bakony-térség aktív turisztikai stratégiája”
dokumentum rögzítette először, hogy a meglévő kijelölt túraútvonalakat, tanösvényeket, emlékutakat és erdészeti utakat a keresleti oldal igényeire fókuszálva létre kell hozni egy olyan hálózatot, mely nem egyszerűen az áthaladást biztosítja a Bakonyon, hanem tudatosan vezeti a látogatót a természeti és kulturális értékek között. Ennek következtében a Bakony-térség települései is képesek lesznek profitálni abból a turistatömegből, mely felkeresi a vidéket.
A projekt célja
Egy olyan, a Bakony térségének egészét magába foglaló, egységes aktív turisztikai hálózat fejlesztése, amely több túratípus (gyalogos, kerékpáros) intermodalitását megvalósítva számos megállópontot kapcsol össze, és olyan útvonalhálózatot fejleszt (infrastruktúra- és kapcsolódó szolgáltatásfejlesztéssel), amely révén hosszú távon fenntartható egységes bakonyi turisztikai kínálat és márka jön létre.
- minőségi aktív turisztikai szolgáltatásokat biztosító belépési pontok létesítése a térségben;
- a növekvő kerékpáros kereslet igényeit kielégítő infrastruktúra elemek létrehozása;
- a már meglévő kijelölt túraútvonal-hálózat felülvizsgálata és a térség egészét átfogó, ténylegesen bejárható hálózatba szervezése;
- a fejlesztések összehangolása a települési önkormányzatok és a helyi lakosság igényeivel;
- üzleti lehetőségek fókuszba helyezése;
- a tudatos látogatómenedzsment tevékenység megszervezése, különös tekintettel az egyes pontokon (Zirc, Bakonybél, stb.) időszakosan jelentkező koncentrált látogatóforgalom tér- és időbeli széthúzására, ennek érdekében a gyalogos- és kerékpáros hálózat tudatos alakítása és továbbfejlesztése;
- a vendégfogadás hiányosságainak (pl. információs pontok, tájékoztatás) pótlása;
- tudatos marketingkommunikáció révén a fent felvázolt profilt hordozó Bakony-márka megteremtéséhez és piaci bevezetéséhez, egyidejűleg a turisztikai bevételek növeléséhez szükséges alapok megteremtése.