Aktív turizmus fejlesztése a Bakony-térségben

A „Bakony-térség aktív turisztikai stratégiája”

dokumentum rögzítette először, hogy a meglévő kijelölt túraútvonalakat, tanösvényeket, emlékutakat és erdészeti utakat a keresleti oldal igényeire fókuszálva létre kell hozni egy olyan hálózatot, mely nem egyszerűen az áthaladást biztosítja a Bakonyon, hanem tudatosan vezeti a látogatót a természeti és kulturális értékek között. Ennek következtében a Bakony-térség települései is képesek lesznek profitálni abból a turistatömegből, mely felkeresi a vidéket.

A projekt fő adatai

Projekt azonosító száma: 

TOP_PLUSZ-6.1.4-23-VE2-2024-00001

Kedvezményezett neve: 

Veszprém Vármegyei Önkormányzat

Projekt címe: 

Aktív turizmus fejlesztése a Bakony-térségben

Szerződött támogatás összege: 

1800000000 Ft

Támogatás mértéke (%-ban): 

100%

Projekt tényleges befejezési dátuma: 

2028.08.31.

A projekt célja

Egy olyan, a Bakony térségének egészét magába foglaló, egységes aktív turisztikai hálózat fejlesztése, amely több túratípus (gyalogos, kerékpáros) intermodalitását megvalósítva számos megállópontot kapcsol össze, és olyan útvonalhálózatot fejleszt (infrastruktúra- és kapcsolódó szolgáltatásfejlesztéssel), amely révén hosszú távon fenntartható egységes bakonyi turisztikai kínálat és márka jön létre.

  • minőségi aktív turisztikai szolgáltatásokat biztosító belépési pontok létesítése a térségben;
  • a növekvő kerékpáros kereslet igényeit kielégítő infrastruktúra elemek létrehozása;
  • a már meglévő kijelölt túraútvonal-hálózat felülvizsgálata és a térség egészét átfogó, ténylegesen bejárható hálózatba szervezése;
  • a fejlesztések összehangolása a települési önkormányzatok és a helyi lakosság igényeivel;
  • üzleti lehetőségek fókuszba helyezése;
  • a tudatos látogatómenedzsment tevékenység megszervezése, különös tekintettel az egyes pontokon (Zirc, Bakonybél, stb.) időszakosan jelentkező koncentrált látogatóforgalom tér- és időbeli széthúzására, ennek érdekében a gyalogos- és kerékpáros hálózat tudatos alakítása és továbbfejlesztése;
  • a vendégfogadás hiányosságainak (pl. információs pontok, tájékoztatás) pótlása;
  • tudatos marketingkommunikáció révén a fent felvázolt profilt hordozó Bakony-márka megteremtéséhez és piaci bevezetéséhez, egyidejűleg a turisztikai bevételek növeléséhez szükséges alapok megteremtése.

Mi a véleménye az erdőről,
erdőgazdálkodásról?

Részletek itt

Felelősségteljes erdőgazdálkodás

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre! Értesítjük aktuális akcióinkról, eseményeinkről ...